Ada Ciganlija-Mislođin-Draževac-Stepojevac-Mislođin-Barič-Ada Ciganlija

Dinamična i malo teža staza, sa puno lepih pogleda na podavalski i kolubarski kraj.

Staza kreće od Ade Ciganlije kod sportskog policijskog centra Makiš. Put vodi kao Ostružnici, i dalje ka Umci. Do Umke je sve ravno, taman za dobro zagrevanje. Vozi se pored Save, a kad se približi Umci reka se može i videti, kao i lepi splavovi.

Reka Sava

Kod Umke se skreće desno i uključuje na novi Obrenovački put. Do skretanja za Mislođin se skoro po pravilu može očekivati saobracaj jačeg inteziteta, tako da treba biti pažljiv i strpljiv.

Na ulazu u Barič se nalazi lep restoran sa desne strane puta, uz samu obalu, tako da može biti lepa prilika za prvi predah.

Nakon izlaska iz Bariča i to na 24.1 km od početka staze, skreće se levo i put nastavlja ka Mislođinu. Saobraćajnica je dvosmerna i intezitet saobračaja je niskog inteziteta.

Ubrzo, posle manje od 2 km kreće i prvi uspon. Uspon je dugačak 4.3 km, ali je valovit, tako da nije preterano zahtevan. Pri sredini uspona ima jedan strmiji deo, dužine oko 1 km. Početnicima se preporučuje da ovaj uspon pređu na malom prednjem zupčaniku.

Na kraju uspona, na 30.1 km od početka staze, nalazi se prodavnica, sa desne strane, malo zavučena. Tu kreće i dugačak spust, po širokom dvosmernom putu. Asfalt je dobar, tako da se može opustiti i odmoriti.

Posle pređenih 34.8 km, ulazi se u selo Draževac. Prolazi se škola sa leve strane, mosta sa desne, prelazi mali most, i odmah posle mosta, na 35.4 km od početka staze, skreće se levo i odmah kreće strm uspon. Skretanje nije jasno obeleženo, tako da ovde treba obratiti posebnu pažnju.

Put vodi ka selu Baljevac i Ibarskoj magistrali.

Baljevac

Uspon je dugačak 2.8 km, sa prosečnim nagibom od 3.8 %. Dolazi kraći spust, a zatim još jedan sličan uspon, dužine 2.3 km. Na kraju uspona se nalazi prodavnica. Tu se skreće desno i uključuje se na Ibarsku magistralu.

Ibarska magistrala i pogled na Kosmaj

Ibarska magistrala jeste frekventna i ozloglašena saobraćajnica, ali zahteva pažnju u vožnji kao i svaka druga. Treba se držati desne strane i paziti se vozača koji pretiču kolone koje dolaze iz suportnog smeta. Iskustvo biciklista je pokazalo da najveća opasnost dolazi od onih koji idu vama u susret.

Na 48.3 km nailazi se na semafor u centru Stepojevca i tu se skreće desno. Put vodi kao selu Draževac. Na 49.7 km kreće deonica sa lošim asfaltom, ali bez brige, dugačka je svega 2.8 km.

U selu Draževac se ponovo nailazi na školu i prodavnicu pored kojih se prošlo u odlasku. Dobra prilika za odmor, jer se već iza krivine nailazi na uspon dugačak 4.7 km, prosečan nagib 1.1%. Ovaj uspon je zapravo ona dugačaka nizbrdica koja se prošla u odlasku.

Uspon iz Draževca

Pri sredini uspona se nalazi i lepa hladovina ispod lipa, sa klupama.

Odmor ispod lipa

Baš tokom ove deonice se i pružaju možda najlepši pogledi.

Avala u daljini

Kraj uspona se nalazi na 63.2 km od početka staze, a ubrzo se stiže na raskrsnicu, gde ćete videti putokaz za Jasenak i prodavnicu sa desne strane.

Tu se skreće desno i put vodi ka Bariču. Ovde treba biti pažljiv: nailazi se na cetiri Y raskrsnice. Na prvoj i četvrtoj se ide levo, a na drugoj i trećoj se ide desno. Takođe, ova deo puta ima i jednu strmu nizbrdicu, na uskom putu slabe preglednosti i treba biti izuzetno pažljiv. Intezitet saobraćaja je uglavnom slab ali je baš to razlog zbog koje lokalni vozači ne očekuju da im neko dođe u susret.

Ulazi se u Barič, na semaforu skreće desno i put vodi pravo kao Umci, Ostružnici i ka kraju staze na Adi Ciganliji. Ova deonica puta je ista ona koja se prošla u odlasku. Posle Bariča se ulazi u Duboku, prolazi kroz šumu, nakon toga dolazi kraći uspon i spušta se u Umku. Posle Umke, se skreće na stari Obrenovački drum i vozi se pravo ka Adi Ciganliji!

Mapa (link)
# KM od početka KM do kraja Znak Komentar
1. 0 89,2 Start Početak staze (policijski centar Makiš)
2. 8,9 80,3  Skretanje posle mosta na Ostružnici
25. 71,6 17,6 P Restoran
26. 76,4 12,8 Skretanje desno i uključenje na stari Obrenovački drum
27. 82,7 6,5 Y raskrsnica, skretanje levo kod Ostružničkog mosta
28. 89,2 0 Cilj Kraj staze (policijski centar Makiš)