Ada Ciganlija-Velika Moštanica-Ada Ciganlija

Žuta staza koja u malo kilometara pruža mnogo toga: ravnicu pored reke Save, kratak uspon, zanimljiv spust, vožnju kroz gustu šumu, a posle se moze svratiti i na kafu  na obali jezera Ada Ciganlija.

Saobraćaj na ovoj stazi je umerenog inteziteta i asfalt je dobar. Staza se celom dužinom vozi dvosmernom saobraćajnicom, u dve trake.  Treba obratiti pažnju na vozila parkirana u nivou jezera Ada Ciganlija jer se stvaraju gužve, a i poneki vozač otvori vrata kola bez prethodnog gledanja u retrovizor. Prodavnica pored puta ima sasvim dovoljno, tako da ne treba brinuti o tome gde se može kupiti osvežnje ili hrana.

Staza je dobra kako za utrenirane bicikliste koji zele lakšu voznju, tako i za početnike koji bi želeli da testiraju svoju formu na malo dinamičnijoj stazi.

Vožnja kreće na starom Obrenovačkom putu, pored policijskog centra „Makiš“. Put vodi pored jezera i nastavlja pored reke Save. Staza je skroz ravna prvih 17 km, a zatim krece uspon duzine 3.7 km. Prvi deo uspona, od priblizno 1.5 km predstavlja teži deo, ali ne i nesavladiv. Utrenirani biciklisti mogu ga voziti i na velikom prednjem zupčaniku, a za manje utrenirane ne bi predstavljao problem dok god se vozi na malom prednjem zupčaniku. Posle tog početnog dela, nagib se smanjuje, skoro je pa ravno, ali se ipak oseca da se uspon nastavlja. Na ukupno 20.8 km od pocetka, uspon se zavrsava na raskrsnici na kojoj se skrece levo, a odmah zatim krece i spust kada se moze i predahnuti.

2 km nakon skretanja pocinje kratak i strm spust, sa jednom ostrom krivinom na desno, i tu treba biti izuzetno oprezan.

Na 22.8 km od pocetka, skrece se levo i vozi se lepim krivudavim putem kroz šumu. U bilo koje doba godine da prođete ovuda, šuma ce vas očarati svojim bojama, a leti pružiti veliku hladovinu.

Nakon ove deonice, ulazi se u naselje Ostružnica, prati se glavni put i na 29.6 km se skreće desno u uključuje na stari Obrenovački put, kuda se već prošlo u odlasku. Na raskrsnici pre mosta se skrece levo, i nastavlja pravo ravnicom sve do Ade Ciganlije.

Mapa (link)
# KM od početka KM do kraja Znak Komentar
1. 0 38,5 Start Početak staze (policijski centar Makiš)