Banja Vrujci-Divčibare-Banja Vrujci

Ovo je zahtevna brdska vožnja koja povezuje dva turistička mesta, Banju Vrujci i Divčibare. Ključni deo staze je uspon dužine 10,3 km, prosečnog nagiba 5,6%, koji krivudavim putem vodi do vrha Divčibara!

Staza polazi iz centra Banje Vrujci, koja se nalazi na 90 km od Beograda. Banja Vrujci ima turističkog sadržaja poput hotela i bazena, koji rade u toku letnje sezone. Do Banje Vrujci se iz Beograda najbrže stiže Ibarskom magistralom preko Ljiga. Ukoliko se dolazi kolima, a u toku leta, treba računati na teže pronalaženje parking mesta. Kreće se iz centra, ka Mionici, i stiže se na prvu obeleženu raskrsnicu gde se skreće levo. Odmah kreće i prvi uspon, dužine oko 2 km a posle toga je sve valovito i ravno do centra Mionice.

U Mionicu se stiže posle pređenih 9,5 km, kada se dolazi na raskrsnicu gde se ide levo. Dolazi se na semafor i tu se nastavlja pravo, prateći tablu koja pokazuje put za Divčibare. Mionica je pravo mesto za dopunu hrane i vode, jer do vrha Divčibara ne treba računati na otvorene prodavnice. Spremite se za najgore, očekujte najbolje!

Deonica od Mionice do vrha Divčibara je ključni deo ove vožnje. Grubo posmatrano, to je sve jedinstveni uspon od približno 24 km, sa kratkim prekidima. Tokom cele te deonice asfalt je dobar, a ima i hlada. Preporuka je da se za ovaj uspon ima prenos zupčanika najmanje 39-25 (napred-pozad). Ovaj uspon, iako isprekidan treba planirati kao uspon od 24 km tj. ne forsirati. Iako je prvi deo lagan i valovit, drugi deo od 10,3 km je uspon prve kategorije!

Prvi deo je Mionica-Krčmar, dužine od oko 13 km. To je valoviti deo, gde ima čak i nizbrdice i gde nijedan uspon nije duži od 2,5 km. Ti kraći usponi su uglavnom strmiji.

Posle kračeg spusta i par oštrih krivina, dolazi se u selo Krčmar. Sa desne strane je kafana, na oštroj krivini se prelazi mali most i kreće glavna zabava-uspon od 10,3 km!

Prva 2 km su naročito strma i nagib uspona je oko 8%. Zatim malo popušta, i sa kraćim strmim delovima, uspon je umerene težine sve do kraja. Lepa stvar je to što krošnje drveća pokrivaju veći deo uspona, pa samim tim tu je i hladovina. U toku uspona, levo se pruža pogled na ceo Valjevski i Kolubarski kraj. Treba obratiti pažnju i na oštro kamenje pored puta, koje se odvaljuje od stena pored puta.

Na oko 2 km do kraja, nailazi se na česmu sa leve strane puta. Voda je za piće, i skoro uvek je izuzetno hladna i osvežavajuća. Posle ove česme dolazi poslednji deo uspona- dve S krivine, i pravac do vrha. Sa kraja uspona, do centra Divčibara vodi nizbrdica. Ovde možete okrenuti i krenuti nazad ka Banji Vrujci, ili se spustiti do centra Divčibara. U centru možete naći nekoliko prodavnica i restorana, taman za dopunu zaliha hrane i vode.

Put nazad do Banje Vrujci, vodi istom stazom kojom ste i došli. Treba imati na umu da je spust niz Divčibare u velikoj meri zahtevan, sa dosta oštrih krivina, kamenja po ivici puta i sa gustim saobraćajem, pogotovo u toku leta.

Ako odlučite da ovu stazu vozite u toku leta, obavezno planirajte osveženje u bazenu u Banji Vrujci posle vožnje! Ima nekoliko bazena, hotela i restorana, tako nije lose na taj način završiti dan!