Divčibare-Kosjerić-Velika Ježevica-Divčibare

Prava staza srednje dužine za one koje vole dugačke uspone. Staza kreće sa Divčibara, iz turističkog mesta, kreće se putem ka Kosjeriću, dalje ka Požegi, pre Požege se skreće se levo i onda sa južne strane penje na Divčibare preko Tometinog polja. 

Staza se zaista može podeliti na dva dela: dugačak spust u početku i dugačak uspon koji sledi posle toga. Spust daje dosta vremena da se zagrejete i pripremite za uspon na kraju, što uvek prija. Priroda je predivna, sve najlepše od zapadne Srbije: zimzeleno drveće na vrhu planine, beskrajne zelene livade i malinjaci pored puta. 

Za početak staze je izabrana raskrsnica koja vodi levo ka Tometinom polju i pravo tj. desno kao Kosjeriću (gledano iz pravca Divičibara). Prati se put ka Kosjericu. 

Vožnja počinje kratkim usponom, oko 1km, ali posle toga je sve spust. Na kraju tog kratkog uspona se nalazi predivan vidikovac sa leve strane i preporuka je da se stane u uživa u pogledu. Požeška kotlina i Zlatibor se vide kao na dlanu.

Put nastavlja ka prvoj raskrsnice udaljenoj oko 7,5 km od početka staze. Put je dobar i širok, sa ne tako mnogo saobraćaja. Na toj raskrsnici se ide levo, kao Kosjeriću. 

Kada se skrene levo, uključuje se na magistralni pravac Valjevo-Požega i ovde treba biti oprezan. Intezitet saobraćaja je visok, ima dosta kamiona i oštrih krivina. U prvih nekoliko kilometara spusta asfalt je prilično gladak, što može opasno kada padne kiša. Takođe, kao i u svakom planinskom kraju, treba biti oprezan zbog kamenja na putu koji se javlja zbog odrona. 

Dalje kao Požegi put nastavlja kao blagi spust i prolazi pored Kosjerića. Put prolazi kroz naseljena mesta, ali prodavnice nisu tako česte. Tako da, ako treba kupiti hranu i piće, treba to učiniti prvom prilikom. 

Posle malo više od 38 km od početka, dolazi se na Y raskrsnicu gde skreće levo za Divčibare/Tometino Polje. Na raskrsnici se nalati benzinska stanica PESAK. Baš ovde i kreće uspon ka Divčibarima i može se reći da je skoro neprekidan, sa kratkim deonicama ravnog ili spusta. 

Do kraja vožnje ostaje malo preko 30 km uspona, bez mnogo hladovine, tako daje jaka preporuka da se na pumpi dospe voda i kupi putna hrana. U tih 30 km ne treba računati na više od 3 prodavnice i 1 izvor, ali ponekad se desi da su i one zatvorene u sred radnog dana. Tako da treba biti spreman na najgori scenario.

Uspon kreće laganim delom, gde jači vozači mogu voziti i teže prenose. To ne treba da zavara, jer već na 44 km od početka kreće pravi uspon i tu se preporučuje lakši prenos, sa dosta obrtaja, jer predstoji dobrih 26 km do kraja brda. 

Početak uspona na Divčibare

Ulazi se u mesto Velika Ježevica i put nastavlja ka vrhu Divčibara. Iako stepen uspona oscilira, treba biti obazriv i čuvati snagu za poslednjih 8,5 km koji su i najteži na ovom usponu. Prosečan stepen uspona u poslednjim kilometrima je 4,4 %.

Na priblžno 52,5 km se nailazi na česmu sa pijaćom vodom i tu kreće valovti deo staze u dužini od nekih 10 km. To treba iskoristiti za oporavak i razgledanje predivne prirode, pogotovu ako se tu zadesite u letnje predvečerje. 

Predeo pre početak poslednjeg dela uspona na Divčibare

Posle kratkog predaha, a i kratkih deonica spusta, kreće finalni deo uspona. Prosečnog nagiba 4,4 %, dužine 8,5 km, posle cele ture učiniće se teži nego što možda zaista jeste. U početku se vozi po pravcima, dok pri kraju put prolazi kroz četinarsku šumu, a i put postaje krivudav. Pogled je predivan, miris šume uglavnom jak i prijatan, tako da to malo olakšava. Asfalt skoro pa savršen, a to je ono što biciklisti znaju da cene na kraju ovakve vožnje. 

Važne tačke na stazi        
Mapa (link)            
# KM od početka KM do kraja Znak Komentar
1. 0 70,5 Start Početak staze na raskrsnici
2. 3  67,5 !!! Oštra krivina
3. 7,5  63 Skretanje levo kao Kosjeriću
4. 8,2  62,3 !!! Oštra krivina
5. 15  55,5 P Ražana, prodavnica
6. 23  47,5 P Kosjerić, prodavnica, pumpa
7. 38  32,5 ← ⇑ P Skretanje levo kod pumpe, početak uspona ka Divčibarima
 8. 48  22,5 P Velika Ježevica, prodavnica
 9. 52,2  18,3 P Česma sa vodom (ponekad u toku leta presuši)
10. 63  7,5 Početak poslednjeg uspona
11. 70,5 0 Cilj Kraj staze