Divčibare-Subjel-Mišići-Velika Ježevica-Duškovci-Divčibare

Ova priča Vas vodi na južnu stranu planine Maljen, na vožnju dugu 46,4 km, preko spusta od Divčibara kroz Tometino Polje, skretanja sa glavnog puta, pa ponovnog povratka na pravac Požega-Divčibare, sve do samo uspona nazad do Divčibare.

Tura je relativno kratka, jedna od kraćih kružnih tura koje možete napraviti na Maljenu. Odličan je izbor ako nemate mnogo vremena ili ako ste biciklista početnik koji još sumnja u to kako bi se snašao na pravim planinskim usponima. Odlična stvar je što u povratku prolazite skoro ceo uspon od Požege do Divčibara(jedan od 4 moguća uspona do vrha Maljena), tako da iako vozite jednu od kraćih tura, možete biti zadovoljni jer ćete preći skoro ceo uspon do vrha.

Početak i spust

Zamišljeni početak staze je u blizini centra Divčibara, na izlazu ka Kosjeriću/Požegi, na samoj raskrsnici gde se put radzvaja za Požegu (levo) i Kosjerić (pravo).

Mi skrećemo levo ka Požegi

Čim krenete, čeka se Vas odličan i relaksirajući spust u dužini od 7 km. Pravac Divčibare-Požega je put sa vrlo malo saobraćaja, tako da biciklisti mogu da uživaju. Put je širok, sa dobrom asfaltnom podlogom. Inače, ovaj pravac je više puta ugostio nekoliko biciklističkih trka, u oba smera, tako da ga se mnogi biciklisti takmičari vrlo dobro sećaju (moja malenkost takođe). Ovuda su najčeće prolazile Trka kroz Srbiju, naša najveća drumska biciklistička trka i trka Trofej Svetomira Đukića.

Na spustu

Posle spusta, vozite na valovitom terenu sledećih ~6,5 km, do raskrsnice za Subjel. Ovu deonicu iskoristite za zagrevanje, preporučujem na manjem prednjem zupčaniku. Vrlo brzo ćete doći do table gde je obeleženo skretanje za Subjel/Kosjerić. Tu se isključujete sa glavnog puta.

Deonica na koju ulazite posle isključenja sa glavnog puta je verovatno najteža deonica ove vožnje, iz nekoliko razloga. Prvo, asfalt je uglavnom loš, sa deonicama koje imaju dosta rupa. Drugo, sve do Velike Ježevice, a to je skoro 10 km, prelazite preko dosta kratkih uspona, što Vam ne da uspostavite ritam i čini se da je tih 10 km dosta duže nego što stvarno jeste. Na posletku, put ima dosta krivina i može se reči da je nepregledan. Baš zbog ove deonice sam se dvoumio da li uopšte da stavim ovu vožnju na sajt, i ono što je prevagnulo je činjenica da na Maljenu i nema toliko kratkih vožnji, pa možda zato vredi dati šansu i ovakvim turama. Tu je i nada da će se kvalitet druma poboljšati. Vidim napredak tokom godina, ali spor.

Ka Subjelu

Posle oko 4 km, dolazite na T raskrsnicu, koja je neobeležena ali je vrlo upečatljiva jer se na toj raskrsnici nalazi crkva koju ne možete da ne primetite. Tu skrenite levo.

Do Velike Ježevice i uključenja na glavni put je ostalo oko 6 km, mahom valovitog puta lošijeg kvaliteta asfalta.

Velika Ježevica i povratak na Divčibare

Dolaskom u Veliku Ježevicu se uključujete na glavni put Požega-Divčibare i tu kreće uspon koji sa manjim prekidima traje sve do Divčibara. Do kraja je ostalo 23,5 km, mahom uspona, ali preciznosti radi, a i radi lakšeg planiranja snage, napomenuću da se ta deonica sastoji od 3 dela. Prvi deo je lakši uspon od ~5 km, zatim valoviti teren od ~11,5 km i poslednji, teži uspon od 7 km.

Ako je ponestalo vode i hrane, u Velikoj Ježevici ima nekoliko prodavnica, tako da tu treba dopuniti zalihe. Do kraja ne treba računati na prodavnice ili česme.

Vrh uspona na vidiku

Na posletku, ukratko o poslednjih 7 km. Prosečan nagib je 4,4 %, ali postoje deonice od 10 pa do čak 13 % nagiba. Za rekrativne bicikliste prepočujem najmanji odnos zupčanika 39-25, a sve bolje od toga je dobrodošlo. Ako se ovde zateknete ujutru ili u rano podne po sunčanom danu, očekujte da ćete biti osunčani, u prevodu-bice toplo leti. U kasno popodne i predveće, Sunce „prelazi“ na drugu stranu planine, i onda je ovde predivno za vožnju, kako zbog temperature, tako i zbog pogleda.

Ako ste biciklista, bilo drumaš bilo mtb, Maljen je odličan izbor, i uvek će Vas oduševiti svojom prirodom, pa makar bili tamo po stoti put. Koliko se da primetiti, ima sve više obeleženih MTB staza, turističkih kapaciteta (hoteli,moteli,apartmani,restorani), tako da svima preporučujem Maljen kao odličnu biciklističku destinaciju. Vise o opcijama za drumske vožnje možete pročitati ovde!

Uživajte!

Mapa (link)
# KM od početka KM do kraja Znak Komentar
 1.  0  46,4 Start Početak staze, raskrsnica Kaona/Požega
 2. 13,5 32,9 Skretanje desno kao Subjelu
 3. 15,7 30,7 Skretanje levo ka Velikoj Ježevici (kod crkve)
 4. 23 23,4 ← P Skretanje levo kao Divčibarima, prodavnica
 5. 46,4 0  Cilj Kraj staze

2 одговора на „Divčibare-Subjel-Mišići-Velika Ježevica-Duškovci-Divčibare“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *