Lepetane-Njeguši

*pročitajte napomenu o mapi na kraju teksta*

Iz Boke na Lovćen

Ova vožnja Vas vodi daleko pod oblake, na Lovćen, na blizu 1000 m nadmorske visine, da bi ste iz ptičje perspektive, kao na dlanu, videli Boku Kotorsku, najveći i najlepši zaliv Mediterana! Kreće se sa same obale, iz mesta Lepetane i vozi se do mesta Njeguši. Tekst će opisati šta Vas sve čeka na putu od Lepetana, preko Kotora do Njeguša i kakve ture možete praviti u ovom kraju. 

0 metara nadmorske visine

Uspon ka Njegušima iz pravca obale je pomalo legendaran među ovdašnjim biciklističkim svetom. Dugačak oko 25 km (zavisi odakle polazite), sa nebrojenim serpentinama, prelepim pogledima na Boku, uvek predstavlja izazov. Mnoge trke su se ovde vozile, a neretko je u proleće i sneg znao da sačeka bicikliste. S toga, ako se zadesite na crnogorskom primorju, ne propustite da se popnete do Njeguša, a možda napravite i neki veći krug (na Cetinje-Budvu; ili do Njegoševog Mauzoleja).

Kreće se sa same obale mora. Izabrao sam mesto Lepetane, jer sam tu bio smešten. Lepetani su naselje tik uz Tivat (tu je i aerodrom), a iz Lepetana polazi i trajekt do Kamenara, kao prečica do grada Herceg Novi. Vozi se uz samu obalu, kroz Donji Stoliv, Prčanj i Muo, do Kotora. Kao i svaki kilometar na ovoj vožnji, i ova deonica pored mora je očaravajuća i vrlo prijatna kao početak vožnje. Sve je ravno do Kotora, sa spektakularnim pogledima na sva naselja u Boki, a posebno na Perast. 

Iz Boke na Lovćen
Perast

Put do Kotora je baš uzak, pravi lokalni i treba biti pažljiv na krivinama, gde može doći do bliskog mimoilaženja. Takođe, polako vozite pored restorana, jer kelneri prelaze ulicu da bi poslužili goste na obali. 

Uspon

Ulazak u Kotor znači i početak uspona iz Boke na Lovćen. Dolazite na kružni tok gde skrećete desno i uspon odmah kreće. Par reči o celokupnom usponu. Od kružnog toka u Kotoru, do kraja uspona, ima 22,1 km. Uspon je dugačak ali nije težak. Nagib nigde neće preći oko 7%, a uglavnom je 5-6%. Pravilo za dugačke uspone je lagano, u ritmu, onom brzinom koja prija. Ako noge zabole, a ostalo je dosta do kraja, pitanje je da li je pravi dan za vožnju. Ovaj uspon sam vozio na prenosu 39-25, sa kurblama 172 mm. Kao rekretivcu nije mi bilo teško, ali ako ima dvoumljena, bilo šta lakše od prenosa 39-25 će skoro garantovano biti dovoljno. Takođe, dobro je znati da je ovaj uspon dobro osunčan tokom celog dana, tako da ako po vrućem danu odlučite da idete ovuda, spremite se na vrućinu, makar u prve 2/3 uspona. Kad se približite vrhu, već je to planina i nije tako vruće. Neki delovi uspona su u hladovini, ali ništa značajno.

Najbitnija stvar kod uspona Kotor-Neguši, je da je poslednje mesto gde možete dopuniti hranu i vodu Kotor. Ne zaboravite ovo!

Vratimo se na drum: izlazi se iz Kotora i kreće uspon. Dolazite na raskrsnicu kod pumpe, i skrećete desno, na stari put za Budvu. Serpentine vode dalje uzbrdo do sledeće raskrsnice i pogled biva sve lepši. 

Iz Boke na Lovćen
Početak uspona i Kotor na obali

Dolazi se na prevoj i tu se na Y raskrsnici skreće levo ka Njegušima. Uspon dalje nastavlja istim ritmom i Vaše je samo da okrećete pedale i uživate u pogledima!

Iz Boke na Lovćen
Na serpentinama…

Krugovi preko Lovćena

Postoji nekoliko opcija za ture preko Lovćena. Nisam ih prešao lično, ali samo gledajući mapu mogu da predlozim nekoliko:

1)  Krug oko nacionalnog parka Lovćen, u oba smera

2) Pravac Cetinje-Budva ili Budva-Cetinje

*mapa* Iz nekog razloga, Google maps i mapmyride nemaju opciju da se u kompletu prikaze put Kotor-Njeguši, preko serpentina kuda sam ja isao, te iz tog razloga stavljam ovako podeljenu mapu:

Mapa 1

Mapa 2

# KM od početka KM do kraja Znak Komentar
 1.  0  34,3 Start Početak staze u Lepetanima
 2. 12,2 22,1 Kružni tok u Kotoru
 3. 13 21,3 Skretanje desno pored pumpe na stari put
 4. 18 16,3 ← Y  Trojica, skretanje levo
 5. 34,3 0 Cilj Kraj staze (raskrsnica za Lovćen)

6 одговора на „Lepetane-Njeguši“

  1. Postovani,
    Molio bih Vas informaciju, koliki je Gain ratio i Gear inch za Vas prenos 39/25? Ja bih kao rekreativac vozio tu turu sa MTB 29er biciklom, pa radi usporedbe. Vas Gear ratio (1,56), kod mene je najslicnije 34/24 GR(1,42) ili (1,62) za 34/21.
    Srdacan pozdrav, Igor

    1. Postovani Igore,

      Ukoliko se ne varam, gain ratio je 3 a gear inch 41. Duzina kurbli na mom biciklu je 175 mm, sto i nije preterano zahvalno ali nije ni strasno. Vi na MTB sigurno imate krace kurble, i mislim da ce vam kombinacija 34-21/24 biti dovoljna. Hvala na zanimljivom pitanju i javite kako ste prosli na voznji! Srecno! Nikola

  2. Postovani Nikola,
    Zahvaljujem Vam na brzom odgovoru. Kod mene su kurble 175 mm.
    Za moj MTB prenos 34/24 gain ratio je 2,98 a gear inch 41,01 .
    To je najpribliznije vasem.
    Kadenca zavisno o utreniranosti.
    Hvala jos jednom, srdacan pozdrav!
    Igor

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *