Košutnjak (krug pored Ski staze)

Ova staza prolazi kroz čuvenu beogradsku šumu Košutnjak i kružnog je karaktera. Beogradski biciklisti vole ovu stazu iz mnogo razloga: blizu je centra grada, tako da ako nemate mnogo vremena za vožnju ona je pravi izbor, poprlično je uzbudljiva jer sazdrži tehnički zahtevan spust, ima izražen element uspona te je odličan poligon za vežbanje izdržljivosti na brdu. Dalje, saobraćaj je uglavnom niskog inteziteta, osim radnim danima rano ujutru i predveče. 

Za zamišljeni početak ovog kruga uzmamo restoran Golf. Ako zamislimo da smo leđima okrenuti restoranu, krećemo desno i posle par stotina metara se uključujemo na stazu. Skrećemo levo i spust kreće! Verovatno najbolja stvar kod ove staze je da se kompletan spust vozi po jednosmernoj ulici, što daje slobodu biciklisti da uživa u krivinama. 

Sta treba imati na umu tokom spusta: spust je izuzetno tehnički zahtevan, vozi se većinom kroz gustu šumu i ponekad preklapanje senki može smanjiti preglednost, zbog blizine drveća nije čudo da se ponekad koja grana pojavi na putu, pored popularnog restorana Aleksandar Klub-Ski Staza po pravilu treba očekivati nezgodno parkirane automobile. Ako se obrati pažnja na sve ovo, spust bi trebao da prođe bez problema. 

1a
Spust ka Ski stazi

U toku spusta, posle Topčiderskog groblja, dolazi uspon od ~800 m. Uspon je dosta blag, ali je promena ritma (nizbrdo-uzbrdo) ono što biciklisti padne teško. 

3
Krivine na spustu

Na kraju spusta, kad se dodje do restorana Košuta, skreće se desno i do prve krivine se vozi dvosmernom saobraćajnicom. Pažnja baš tu gde skrećete desno se prelazi preko rešetki na drumu, tako da malo dodatne pažnje nije na odmet. 

Uspon je nešto duži od 2 km ali se zbog raznovrsnoti elemenata, a i težini, biciklisti čini da je mnogo duži i nikako ga ne treba potcenjivati. Upravo je ovo razlog zbog kojeg su baš na ovoj stazi održana mnogobrojna biciklistička takmičenja, od lokalnih preko državnih, pa sve do međunarodnih. 

Prvih ~450m uspon kreće relativno lagano. Prvi prvom skretanju u levo, nagib se povećava i kada se dodje u nivo sa Hajdučkom česmom (sa desne strane), nagib se još više povećava i većina vozača mora da ustane iz sedla. Taj deo nije duži od 100m ali svakako može poremiti ritam. Posle dolazi krivina udesno, i deo uspona koji se čini kao ravnica u odnosu na upravo pređenu deonicu. Ovaj deo treba iskoristiti za odmor, uzimanje vode i hrane, jer posle lakat krivine na levo dolazi poslednji i verovatno najteži deo uspona- 600m konstantnog uspona, nagiba od ~8%. Na kraju ovog dela se dolazi na raskrsnicu na kojoj se ide desno i zatvara se krug. 

93
Predah pred poslednju deonicu uspona

Svaka staza na Koštunjaku je pre svega odlična trening staza. Teško je na kraćoj dužini ukomponovati ovoliko različitih elemenata, a Košutnjak je baš takav- ima tehnički zahtev spust ne tako kratke dužine i spust koji može dobro da pokaže kakav je vozač na brdu i na čemu treba da radi. 

Takmičari dolaze na ovu stazu da bruse formu za takmičenja, a kako bi je mogao najbolje iskoristiti neko ko nije takmičar? Možda najbolje kao probu za duža brda. Ako mislite da idete na Kosmaj, koji je udaljen nekoliko desetina kilometara od kuće, i koji ima uspon od preko 10kmm, probajte prvo na Košutnjaku nekoliko krugova!

Mapa (link)        
# KM od početka KM do kraja Znak Komentar
1. 0 6,3 Start Početak staze
2. 0,7 5,6 Skretanje levo i početak spusta
3. 1,5 4,8 !!! Oštra krivina
4. 3,8 2,5 !!! Oštra krivina
5. 4 2,3 Skretanje desno i početak uspona
6. 5,5 0,8 Skretanje desno
7. 6,3 0 Cilj Kraj staze