Košutnjak (krug pored Filmskog grada)

Krug na Košutnjaku koji prolazi pored Filmskog grada je po svojim glavnim osobenostima isti kao i krug pored Ski staze- ima izuzetno zahtevan spust, kratak i strm uspon posle spusta, i zatim glavni uspon koji je sve do samog kraja identičan onom sa kruga pored Ski staze (usponi se preklapaju).

Zamišljeni početak staze može biti ispred Filmskog grada, gde se nalazi veliki parking, ispod vodotornja. Kreće se ka naselju Vidikovac i na prvoj raskrsnici se skreće levo- pažnja, saobraćaj je izuzetno frekventan ovde. Odmah nakon skretanja, put se račva na Y i tu se opet skreće levo. Vrlo strm spust kreće, po novoj asfaltnoj podlozi, i treba biti krajnje oprezan.

Vrlo brz spust koji podseca na tobogan

Ako ste prvi put na ovoj stazi, vozite polako dok ne naučite sve krivine. Spust je dugačak svega oko 1.5 km ali vrlo uzbudljiv. Na poslednjoj deonici spusta je pravac na kome se vrlo lako dostiže brzina i od 80 km/h!

Posle brzog spusta, na raskrsnici se skreće levo. Sledi ravnica,a zatim vrlo težak uspon dužine ~1km. Uspon nije nimalo lak, i skoro ga je obavezno voziti na lakšem prenosu tj. sa puno obrtaja. Štedite energiju, jer sledi glavni uspon od 2km.

Prvi uspon

Posle ovog kratkog uspona, dolazi lakši spust, zatim raskrsnica gde skrećete levo i ulazak na glavni uspon (deo koji se poklapa sa krugom koji ide pored Ski staze)

Uspon je nešto duži od 2 km ali se zbog raznovrsnoti elemenata, a i težini, biciklisti čini da je mnogo duži i nikako ga ne treba potcenjivati. Upravo je ovo razlog zbog kojeg su baš na ovoj stazi održana mnogobrojna biciklistička takmičenja, od lokalnih preko državnih, pa sve do međunarodnih.

Prvih ~450m uspon kreće relativno lagano. Prvi prvom skretanju u levo, nagib se povećava i kada se dodje u nivo sa Hajdučkom česmom (sa desne strane), nagib se još više povećava i većina vozača mora da ustane iz sedla. Taj deo nije duži od 100m ali svakako može poremiti ritam. Posle dolazi krivina udesno, i deo uspona koji se čini kao ravnica u odnosu na upravo pređenu deonicu. Ovaj deo treba iskoristiti za odmor, uzimanje vode i hrane, jer posle lakat krivine na levo dolazi poslednji i verovatno najteži deo uspona- 600m konstantnog uspona, nagiba od ~8%.

Na izlasku iz šume, dolazi se na raskrsnicu gde se ide levo, zapravo se samo prati glavni put. Od ove tačke, pa sve do Filmskog grada je deonica dvosmernog saobraćaja, za razliku od prethodnog dela staze koji se vozi po jednosmernoj saobraćajnici (osim prvih par stotina metara do prvog skretanja levo).

9i
Raskrnica gde se razdvajaju dva kruga-levo ka Filmskom gradu

Kraj brda je težak, dosta vozača se pomuči. Treba biti strpljiv i odabrati pravi prenos. Generalno, za ovakvu stazu je preporučljivo imati zadnji zupčanik sa makar 25 zubaca. To će obezbediti kakav takav komfor u vožnji.

Kao i za svaku stazu u Košutnjaku, i za ovu važi da je odličan izbor za brdski trening, učenje tehnike za vožnju nizbrdo, ili pak samo kao staza na kojoj nema mnogo saobraćaja u danima kada se nema vremena za vožnje van Beograda!