Ležimir-Banoštor-Rakovac-Ležimir

Iako prostorno ne tako velika, makar u poređenju sa Kopaonikom, i iako u prostoru koji na prvi pogled nije najzanimljiviji izbor za drumskog biciklistu, Fruška Gora ima dosta toga da ponudi za ljubitelje drumskog biciklizma. Vođen time, rešio sam da izaberem turu po Fruškoj Gori i predstavim je Vama ovde. 

Fruška Gora je planina koja se pruža u pravcu istok-zapad i sa svih strana je opasana drumovima, što je čini idealnom lokacijom za pravljenje manjih i većih krugova, koji mogu da uključe spust, ravnicu i uspon u jednom.  Za moju turu sam izabrao zapadnu stranu planine, konkretno jedan krug od 52,6 km koji kreće od vrha, spušta se do Dunava, ide nizvodno, skreće desno u planinu i preko uspona ponovo vodi do vrha.  Staza je žute kategorije, jer je relativno kratka sa osrednje teškim usponom. Preporučujem je kao odličnu destinaciju za treniranje brdske vožnje i uvozavanje za neke duže ture. 

Vožnja kreće na raskrsnici gde se sa puta Ležimir-Sviloš skreće levo za Đipšu ili desno ka centru NP Fruška Gora. Tu ima dosta prostora za parking kola, doduše neobeleženog i na zelenoj površini. Na samom početku staza kreće sa spustom ka Dunavu i mestu Banoštor. Spust je zanimljiv, sa nekoliko oštrih krivina.

Spust ka Dunavu, pre ulaska u Sviloš

Pravi spust traje vrlo kratko, a onda ulazite na valovitu deonicu, po kojoj vozite sve do silaska na pravac Neštin-Novi Sad. Ta raskrsnica je dobro obeležena, prva na stazi i tu se ide desno, nizvodno ka Novom Sadu. 

Idemo desno, ka Novom Sadu

Deonica uz Dunav, do skretanja desno nazad ka Fruškoj Gori je dugačka 18 km.  To je valovit i mestimično ravan deo staze, koji prolazi kroz naseljena mesta. Saobraćaj ne bi trebao da bude preterano visokog inteziteta, sve do Beočina kad se na put uključuju kamioni iz cementare. Pored puta ima dosta prodavnica i mesta za odmor.

Po izlasku iz Beočina, a na 27. kilometru staze, skreće se desno, ponovo u hladovinu Fruške Gore i u brda naravno. Raskrsnica je mala ali dobro obeležena, piše skretanje za Zmajevac i Rakovac.

Skretanje desno ka Fruškoj Gori

Uspon koji je pred Vama je dugačak ukupno 12 km. Prva 4 km uspona su vrlo laka, skoro neprimetna. Jači biciklista ih može preći i na velikoj šajbni. Krajolik je predivan i kako put odmiče ulazi se u sve gušću šumu.

Posle lakših početnih kilometara, dolaze ~3 km sa nagibom preko 10 %. Ovo će noge itekako osetiti. Asfalt je odličan, hladovine na pretek, da muka bude malo lakša. Zbog ova 3 km manje utreniranim biciklistima prepočujem makar 39-27 prenos, a i veći zupčanici od 27 su dobrodošli. 

Na kraju strme deonice, izlazite na prevoj Zmajevac. Tu skrećete desno, ponovo ka početnoj tački.

Pogled na Beogradu sa Zmajevca

Od ove raskrsnice do cilja je ostalo oko 20 km, vrlo valovitog terana sa izuzetno lošom asfaltnom podlogom. Zaista može teško da padne, jer se ne može uhvatiti ritam a stalno treskanje nikako ne pomaže. Pogledi su ono zbog čega vredi proći ovuda. Na nekoliko mesta prolazite preko proplanaka sa kojih se pruža pogled na ceo Banat!

Pogled na Banat

Sveukupno, mislim da ovo može da bude pun pogodak vožnja za početnike koji bi da iskuse malo ozbiljnije uspone, ili pak ozbiljnije vozače kojima je potrebna lakša vožnja. Odlična je i da vidite šta sve Fruška Gora pruža. Manje ili više, svaki krug koji bi napravili u ovom kraju bi bio sličan kao ovaj, u pogledu konfiguracije terena. Srećno i uživajte u lepotama Fruške Gore!

Mapa (link)        
# KM od početka KM do kraja Znak Komentar
1. 0 52,6 Start Raskrsnica za Banoštor
2. 9 43,6 Skretanje desno ka Novom Sadu
3. 27 25,6 Skretanje desno ka Rakovcu
4. 33,5 19,1 Prevoj Zmajevac
5. 39,5 13,1 Raskrnica-staza nastavlja pravo
6. 52,6 0 Cilj Kraj staze

 

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *