Hotel 1000 ruža-Ripanj-Barajevo-Babe-Ralja-Hotel 1000 ruža

Ovo je staza kružnog formata, vozi se u širem rejonu Avale i kategorisana je kao crvena zbog čestih uspona.

Zamišljeni početak staze je hotel 1000 ruža, na Avalskom drumu, na samoj raskrsnici Kružnog i Avalskog puta. Ako se dolazi kolima, trebalo bi da ima mesta za parking a ponekad se može korstiti i parking motela (mada treba uvek proveriti da li je parkiranje dozvoljeno). U prvih par kilometara staze ima nekoliko prodavnica a i benzinska stanica, tako da se tu može nabaviti hrana i piće za vožnju.  Pa da krenemo!

Od motela se kreće ka Avali, blag uspon, taman za lagano zagrevanje. Čim se prođe skretanje za Avalu, dolazi skretanje za Ripanj, gde se skreće desno i kreće spust od približno 3 km. Spust je zahtevan, sa dosta oštrih krivina i strmih sekcija. Krivine ne treba ni slučajno seći, jer je saobraćaj uglavnom gust. Asfalt je dobrog kvaliteta.

Silazi se u Ripanj, prelazi pruga i ubrzo kreće uspon do centra Ripnja. Ukupna dužina uspona je 5.5 km, nema preterano teških deonica, ali treba pažljivo upotrebljavati snagu. Asfalt je lošijeg kvaliteta većom dužinom uspona, hrapav, i to nikako ne olakšava. Kad se dođe u centar Ripnja, skreće se desno.

Dalje sve do Barajeva, staza nastavlja valovito a pre samog Barajeva se i nailazi i na duži spust, od 7 km. Spust se vozi po uskom drumu, uglavnom lošijeg kvaliteta, te stoga treba voziti oprezno.

Sekcija staze od Barajeva do Ralje je verovatno najzahtevniji deo celokupne vožnje. Dolaze česti usponi, neki od njih i strmi. Prepočuje se da se ova deonica do Ralje vozi na malom prenjem zupčaniku, sa dosta obrtaja. Posle Barajeva, na deonici od približno 20 km, treba očekivati da nema prodavnica i javnih česmi.  Asfalt je uglavnom osrednjeg kvaliteta. Često se prolazi ispod gustih krošnji drveća, što sigurno prija u letnjim mesecima.

Izlazak iz Lisovića, put ka Babama

Tačka na kojoj lako može doći do skretanja sa staze je Guberevac. U centru sela, kod školskog dvorišta, treba skrenuti desno. Raskrsnica je Y tipa.  Posle dolazi strma nizbrdica i dalje staza nastavlja dolinom reke.

Prizak selu Babe je odlikovan vrlo strmim usponima. Tu se nalaze i prve prodavnice, tako da nije loše mesto da se napravi pauza. Iz Baba se izazi na glavni put, gde se skreće levo, i nastavlja ka Ralji. Do Ralje je skoro sve spust, na dobrom asfaltu i uz nešto jači inteziztet saobraćaja.

Početak spusta u Ralju

U Ralji se skreće levo (kod benzinske stanice) i nastavlja ka Beogradu. Ovo je već 46. kilometar staze i do kraja je ostalo oko 25 km. Iz Ralje vodi uspon dugačak oko 3.5 km ali nije preterano težak. U zavisnosti u kakvoj ste formi ova uzbrdica može pasti teže ili lakše, ali se svakom slučaju preporučuje da se odveze u lakšem ritmu, jer je ostalo još 25 km do kraja i a kraći uspon u podnožju Avale.

Naselje Trešnja-kraj uspona posle Ralje

Od Trešnje do kraja staze vodi drum po valovitom terenu, uz kraći uspon u podnožju Avale. Asfalt je odličan, saobračaj izuzetno frekventan, te treba biti oprezan. Prodavnica ima dosta pored puta.

Sveukupno, iako je dužina ove staze svega 68.8 km, može se smatrati zahtevom, jer ima dosta uspona koji često nailaze i ne daju vozaču da uhvati ritam. Usponi su kombinacija dugačkih i kratkih ali strmih, što opet loše utiče na ritam. Ne preporučuje se da ova vožnja bude prva duža vožnja koju vozite, jer ipak zahteva makar srednji nivo utreniranosti.  Solidna priprema za ovakvu stazu može biti i ona preko Mislodjina. Draževca i Bariča (više detalja na ovom linku) .

Što se tiče turistikih sadržaja, u blizini početka-kraja staze je Avalski toranj koji svakako vredi posetiti!