Mitrovac-Zaovine-Mitrovac

Oko Zaovinskog jezera

Stigli ste na Taru, biciklom ili automobilom, videli ste puteve do Tare, ali Vas zanima gde voziti na Tari. Odgovor je oko Zaovinskog jezera. Kratka i izuzetno brdovita staza, sa predivnim pogledima na Zaovinsko jezero. U toku ovu vožnje nećete spojiti 10 m na ravnom i česta promena ritma uzbrdo-nizbrdo će staviti strpljenje na test, ali će pogledi na Zaovinsko jezero kompenzovati i sigurno nećete zažaliti što ste krenuli na ovu vožnju.

Vožnja kreće iz centra naselja Mitrovac na Tari i prati se tabla Zaovine. Tu je i prodavnica, tako da to treba iskoristiti i pribaviti vodu i hranu. Uz sam put ima jedna česma, dva restorana i jedna prodavnica, ali se treba pripremiti uvek na najgori scenario.

Po izlasku iz Mitrovca ubrzo se stiže do table Zaovine i tu kreće spust kao jezeru.

Ulazak na teritoriju Zaovina iz pravca Mitrovca

Spust je izuzetno zabavan, put solidan i širok, tako da se može opustiti. Saobraćaj nije preterano frekventant, ali se uvek treba držati svoje strane puta.

Na 4 km od početka, dolazi se na Y raskrsnicu. Tu se odlučujete u smeru ćete obići jezero-u pitanju je krug, tako da je svejedno. Mi smo skrenuli levo i ovaj tekst opisuje tu putanju.

Oko Zaovinskog jezera
Skretanje gde birate u kom smeru ćete obići jezero. Mi smo išli levo na ovoj raskrsnici

Spust nastavlja dalje ka jezeru, i posle nekih 4,5 km se stiže na branu preko koje se prelazi i nastavlja dalje. Na početku brane, sa leve strane se nalazi i restoran sa prodavnicom, gde se možete odmoriti. Ne propustite priliku da napravite fotke!

Jezero Spajići (sa južne strane brane)

Prvi uspon

Posle brane kreće i najduži uspon na stazi. Dugačak 5 km sa prosečnim nagibom od 6,7%. Ovaj uspon nikako ne treba potceniti i treba ga lagano izvesti, na maloj prednjoj šajbni sa ustaljenim ritmom. Takođe, ne treba računati na hladovinu.

Posle ovog uspona kreće naravno spust i jezero se pojavljuje sa desne strane. Prati se samo glavni put i kreće ka zaseoku Bjeluša.

Dolazi se na raskrsnicu koja može biti malo zbunjujća tako zapamtite je i tu skrenite LEVO. Pravo je slepi put, nećete mnogo pogrešiti ako produžite pravo, ali ćete se vraćati 500 m uzbrdo. Evo i slike raskrsnice.

Oko Zaovinskog jezera
Pažnja!!! Raskrsnica na kojoj se ide LEVO.

Ono što je karakteristično za deo staze koji dolazi posle ove raskrnice je to što se dolazi na deonicu puta sa odronima i mnogo kamenja na putu, te stoga je potrebna veća opreznost.

Čest prizor

Sledi uspon od 2,2 km sa prosečnim nagibom od 5,5% a posle toga spust ka jezeru i brani koja razvdaja jezera Zaovinsko i Kruščica.

A onda…posle brane…ponovo uspon, 2,2 km sa nagibom 5,5 %. Upravo je ova promena ritma i brz prelazak sa nizbrdice na uspon ono što će vozaču doneti najviše muke na ovoj vožnji. Nema uspona kraćeg od 2 km i slabijeg od prosečnih 5%, tako da svaki vozač treba nađe održiv ritam. Za svakog biciklistu koji nije takmičar čvrsta preporuka je da se usponi voze na maloj šajbni i da obrtaju budu minium 90 u minuti.

Povratak ka Mitrovcu

Na 27. km kreće i poslednji uspon na vožnji. Na samom početku je i česma gde se mogu dopuniti flašice sa vodom. Voda je bila hladna i bila je baš osvežavajuća. Dolazi se na raskrsnicu Y i tu se skreće levo, kao Mitrovcu. Ukupna dužina ovog uspona je blizu 4 km, na kraju smo vožnje, energija je moguće pri kraju, tako da se treba strpljivo popeti. Posle kraja uspona put vodi blagom nizbrdicom do centra Mitrovca, odakle se i krenulo.