Podavalska lutanja

Putevi oko Avale u blizini Beograda pružaju biciklistima mnogo izbora za kombinovanje odličnih vožnji, raznih profila. Od Avale, 3 glavna puta vode ka Smederevu, Kosmaju ili Barajevu, a između njih se grana poprilično solidna mreža lokalnih puteva. Ovog puta sam odlučio da istražim lokalne puteve jugoistočno od Avale.  Vodim Vas na turu od 54 km, od hotela 1000 ruža podno Avale, preko Šuplje Stene i Male Ivanče, pa nazad do Avale glavnim putem kroz Ralju. Staza je baš dinamična, sa dosta kratkih uspona, među kojima ima i strmih. Ne manjka ni uzbudljivih nizbrdica i prelepih pogleda!

Početak

Kao i svaki put kada vožnja kreće u okolini Avale, početak je kod hotela 1000 ruža. Hotel ima zgodan parking i dobro je mesto za okupljanje. Izlazi se na Avalski drum i kreće ka Ralji. Pored Avale ide krivudav uspon, lagan, ali može pasti teško jer se tek kreće i noge se nisu zagrejale. Ubrzo će se pružiti prelep pogled ka predelu između Avale i Kosmaja, i dati naznaku kakva će biti vožnja.

Pored Avale, a Kosmaj u daljini

Ide spust posle Avale i onda dalje sve valovito pored Šuplje stene. Prolazi se benzinska stanica sa desne strane, i na 13. km dolazi neobeležena raskrsnica na kojoj se ide levo. Obratite pažnju, pored toga što je neobeležena, raskrsnica je i slabo vidljiva i nepregledna (put na koji se silazi je ispod nivoa glavnog puta i ne vidi se jasno).

Isključenje sa Avalskog druma

Put za Malu Ivanču

Deo kroz Malu Ivanču i sve do ponovnog uključenja na Avalski drum je verovatno najlepši deo ove vožnje. Vozi se po uskom putu, a proplanci i šuma se skoro naizmenično smenjuju.

Ka Maloj Ivanči

Asfalt je dobar a negde i odličan. Saobraćaj je vrlo niskog inteziteta, tako da se može desiti da Vas na celoj ovoj deonici uopšte kola ni ne susretnu. Deonica do uključenja na Avalski je dugačka 18 km. Ima nekoliko kratkih strmih uspona (do 1 km bez prekida), a najstrmiji ima 7 % nagiba. Predeo je prelep i ako vozite po vedrom danu često ćete videti Kosmaj u daljini, dok ostavljate Avalu iza sebe.

Deo puta koji prolazi kroz gustu krošnju

Ono što je loše na ovoj deonici je to što su raskrsnice neobeležene. Treba se uvek držati glavnog puta. Na kraju teksta možete naći tabelu gde sam evidentirao sve raskrsnice po kilometraži, a neke sam i uslikao (pogledati galeriju). Kako se približavate Avalskom putu, nailazićete i na prodavnice, ukoliko treba još pića i hrane.

Deo van Avalskog druma, je glavna karakteristika ove vožnje. Teren je izrazito valovit, te u 18 km skoro i da nema ravne deonice. Ima par izuzetno zahtevnih krivina, i to na 15,5km od početka i na delu između 24. i 25. km. Pažljivo kroz krivine i lagano kroz brda, sa dosta obrtaja.

Avala ostaje u daljini

Nakon što se prođe selo Popović, dolazi uključenje na Avalski drum.

Na Avalskom drumu

Povratak na Avalski drum je kao povratak u mirnu luku. Do kraja vožnje je ostalo 24 km, na širokom i dobrom drumu. Po uključenju kreće lagani spust ka Ralji, a zatim i uspon iz Ralje, dugačak 4,4 km sa prosečnim nagibom od 3,1 %.

Kad se uspon završi kreće lagan spust sve do tačke gde se skrenulo sa Avalskog druma. Ubrzo se i Avala pokazuje pred vama i cilj je na dohvat ruke. Ne zaboravite da uz samu Avalu dolazi kraći uspon, koji mape ni ne pokazuju, ali se posle dana u sedlu može osetiti u nogama- zato, ne zaboravite na redovan unos hrane i pića!

Mapa (link)
12. 54,3 0 Cilj Kraj staze

2 одговора на „Podavalska lutanja“

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *