Poseta sedištu kompanije SPECIALIZED

U decembru 2012. godine sam kao menadžer prodavnice bicikala i opreme TOGA, imao prilike da posetim sediste kompanije SPECIALIZED u Kaliforniji. Kompanija za sve ljude koji su uključeni u prodaju ili održavanje njihovih proizvoda ima posebne programe obuka, koji su fokusirani na teme kao što su mehanika, marketing i prodaja, i naravno čuveni „bike fitting“. Kao menadzer prodavnice, bio sam uključen u obuku za marketing i prodaju.  Evo kako je to izgledalo… 

Nakon sletanja u San Francisko, sačekao me je vozač kompanije Specialized i odvezao u hotel u blizini firme. Tamo je već bilo dosta ljudi koji su došli iz cele Amerike da prisustvuju obukama. Specialized firma je vrlo poznata u ovom kraju, a posebno u samom gradu Morgan Hil, gde je firma i stacionirana.  Gostima u hotelu koji su tu zbog Specialized-a se, morao sam primetiti, posvećuje se posebna pažnja.

Radni dan kreće rano ujutru, pre svitanja, kada Specialized kombi dolazi po učesnike i odvozi do sedišta kompanije. Za bilo koga ko je pasionirani ljubitelj biciklizma dolazak u sedište ovako velike firme ostavlja jak utisak, a pogotovu ako je u pitanju jak brend kao Specialized, koji je uvodi toliko novina i po kojem će čitave decenije ostati upamćenje.

Vozni park kompanije
Vozni park kompanije

Instruktori su nam poželili dobrodošlicu, predstavili program obuke i poveli u obilazak firme. Obilazak smo počeli u muzeju kompanije- a gde bi drugde! Tu je sve- prvi proizvodi, prvi MTB bicikli na svetu, bicikla Marija Ćipolinija sa kojom je pobedio Svetsko prvenstvo 2002 godina, dres i ram Rebelina iz vremena ekipe Gerolstajner itd. Tu je i VW kombi sa kojim je osnivač kompanije Majk Sinjard krenuo u trgovinu italijanskim delovima u Americi. 

Kancelarija u znaku Marija Ćipolinija, biciklističke mega zvezde
Kancelarija u znaku Marija Ćipolinija, biciklističke mega zvezde

Program obuke se sastojao iz tri celine: predavanje o proizvodima, obilazak kompanije i uvid u same procese, i ono najbolje…testiranje proizvoda 🙂

Što se tiče proizvoda, moj utisak je da kompanija izuzetno daje pažnju modernizaciji i uvođenju novih rešenja. Za razliku od drugih kompanija, mahom italijanskih, koji su opterećeni tradicijom, Specialized kao da nema taj problem i kao da planira da bude to što jeste zbog noviteta koji uvodi. 

Imaju posebnu paletu proizvoda pod nazivom BG FIT- Body Geometry Fit. Ta paleta proizvoda podrazume sve one proizvode koji su u direktnom dodiru sa telom a to su kaciga, rukavice, odeća i obuća. Kompanija smatra da je baš ta oprema ona koja može najviše uticati na udobnost i sigurnost pri vožnji bicikla, te se njima posvećuje posebna pažnja. Na primer, radi se na tome da kacige budu ultra lake i ultra jake; razvija se poseban gel za rukavice; za dresove se koriste najfiniji materijali; u šorceve se umeću kvalitetni ulošci, različiti za žene i muškarce; sedišta se prave u različitim širinama i oblicima, u zavisnosti za koju disciplinu se koriste (nije isto sedište za triatlon i klasičnu drumsku trku); u sprinterice se umeću najbolji ergonomski ulošci a pažnja se posvećuje i tome da se poboljša prenos snage na pedalu, uz pomoć odabira materijala za đon. 

Rastavljena sprinterica
Rastavljena sprinterica

Testiranje bicikala je sigurno bio najzanimljiviji deo obilaska. Testirala cela paleta (iz svake kategorije po jedan), a meni najzanimljiviji su bili MTB, drumski i ciklorkos. Za MTB je izabran model Stumpjumper …

MTB test primerak
MTB test primerak

…a za drumski Tarmac…

Drumski test model
Drumski test model

…a za ciklokros CRUX…

...a za ciklokros CRUX...
…a za ciklokros CRUX…

Za svako testiranje je obezbeđen dovoljan broj bicikala, u svim veličinama, za sve učesnike obuke…

Test bicikle
Test bicikle

Za učesnike su obezbeđene kacige…

blog9

i sprinterice…

blog10

Drumski bicikl se testirao po valovitom terenu, na stazi dužine 60 km. Za MTB su nas izveli na posebno imanje kompanije, sa posebno uređenim stazama. Ciklokros test je predstavljao kombinaciju ta dva. 

Zanimljivo je bilo učiti o strukturi i navikama zaposlenih u kompaniji. Podrazumeva se da je svaki zaposleni biciklista na neki način- da li kao takmičar ili pak kao neko ko koristi biciklu kao prevozno sredstvo. Zaposleni se naravno ohrabruju da na posao dolaze biciklom, i mogu svoju biciklu ostaviti skoro bilo gde u krugu kompanije, kao na fotografiji dole.

Bicikli zaposlenih
Bicikli zaposlenih

Na raspolaganju je i restoran sa zdravom hranom (ne samo pljeskavice i pomfrit). U toku radnog vremena zaposleni imaju sat i po vremena na raspolaganju za biciklistički trening, i veliki broj zaposlenih to i koristi. Posle ih čekaju tuševi i svlačionice, da bude potpun ugođaj. 

Koji god posao da obavljaju u kompaniji, od logistike u magacinu, preko marketinga, do prodaje, stiče se utisak da su svi zaposleni tu samo zbog jednog- zbog ljubavi prema bicikli. Nije dovoljno da budete računovođa da bi ste radili u finansijama Specialized kompanije-morate da budete računovođa koji voli biciklizam. Mislim da je upravo to ono što izdvaja kompaniju Specialized i ono što će joj pomoći da zadrži lidersku poziciju. Svaki detalj dobija neverovatnu pažnju, ništa se ne odbacuje-ne beže od najboljih tradicija ali se ni ne plaše noviteta!